Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.06.2009 09:48 - Приказка за двете магарета и още нещо...
Автор: nellka Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2548 Коментари: 12 Гласове:
0



Един мъдрец имал две магарета. Едното било най-обикновено, черно. Другото – нежно сиво и грациозно, като ходело сякаш по пендари стъпвало. Било и капризно. Все намирало за какво да се заяде с черното. Ту му изглеждало мръсно, ту му напомняло за черен хайвер и му завиждало. Черното... ами нали е магаре, слушало, мълчало, па току изревавало срещу сивото: - Все айгъри сме, не разбра ли? Не щеш ли селяните решили да си направят забава, надпревара с магарета. Почудил се нашият стопанин, стари били самарите на неговите магарета, решил да им направи нови, но за да не се карат пак, попитал сивото: -         Ти какъв самар искаш? -         Златен, господарю. Ще ми отива, ще приляга на косъма и грациозността ми. -         А ти – и селянинът се обърнал към черното. -         Какъвто ми направиш, господарю, от теб зависи, а от мен зависи как ще тичам. Усмихнал се старецът. Изработил златния самар, украсил го и с скъпоценни камъни, а на черното магаре изплел красив самар от папурени дръжки. Дошъл денят на състезанието. Всички магарета били накипрени с нови самари-имало златни, сребърни, кована мед, дървени... на черното бил най-невзрачния. Натъжило се, заплакало от мъка, но бързо се окопитило(нали е магаре) и си казало: Поне имам нещо ново на гърба си. И махнало с предно дясно копита. Съзтезанието трябвало да протече в няколко етапа. В първият, всички магарета получавали еднакъв товар на старта. На първите три, достигнали до финала, им махали част от товара за следващия етап и така... до крайната точка. Побягнали състезателите от бързо, по-бързо, нали честта господарска защитавали? Но започнали и пустите магарешки проблеми, някои самари тежали повече и не било никак лесно да тичаш с толкова зор на гърба си. Най-леко било на черното магаре, то почти не усещало самара си, така че единствения проблем бил товара. Тичало, поспирало да попасе, на мост се заинатявало, но пак тръгвало и така... в края на първия етап, то било едно от трите, спечелили облекчение. На втория-също. А магарето със златния самар и скъпоценните камъни едва кретало в последната група. Дошъл и последния етап. Нашият черньо този път бягал с всички сили, не се спирал, не се инатял, бягал като вятъра, а и леко му било-с папурения самар и малкото останало от товара. Пристигнало черното магаре първо на финала. Сложили ли му венеца на победителя, а то се обърнало към стария си господар и му се поклонило доземи.   ...   Малкото момиченце се гушна в топлия, ухаещ на здравец и тамян скут на старата жена. -         Разбрах, бабко. Няма да се сърдя на мама , че ми купи басмяната рокличка, а не онази с дантелите. Лицето на жената се озари с топла, нежна и обичлива усмивка.


Тагове:   магарета,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. flyco - :)
05.06.2009 09:55
Приказка за нашето добро.
цитирай
2. анонимен - vanito
05.06.2009 09:56
Blagodarq!!!Kak bih iskala da b1da kato 4ERNOTO MAGARE,nakraq i az da polu4a veneca ot moite priqteli i kolegi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
цитирай
3. nellka - Флай, нали знаеш?
05.06.2009 10:24
притчите и приказките са за който ги разбере :)))
разбира се, че е за добро
никой не пише приказки, воден от недоброжелателност
поне така мисля :)))
цитирай
4. nellka - Привет, Ванито!
05.06.2009 10:28
и аз ти благодаря, че четеш в бога ми.
Венецът е символ на личното ни щастие и удовлетворение. сами се венчаем със спокойствие.
спокойствието е и самоуважение, а да уважаваме себе си е една от предпоставките за уважението и на другите
прегръщам те силно, Вани и ти пожелавам прекрасен венец!
цитирай
5. анонимен - vanito
05.06.2009 10:34
Blagodarq,stopli iztinaloto mi s1rce!!!!!USPEH I NA TEB!!!BLAGODARQ!!!!!!!!
цитирай
6. nellka - Вани, ще ти издам една тайничка :)))
05.06.2009 13:07
не аз съм ти стоплила сърчицето, а твоята обич го е стоплила.
Всичко си е вътре в нас, а какво ще събудим-топлото и светлото или студеното и мрачното зависи от нас самите!
още веднъж те прегръщам!
цитирай
7. benra - много
05.06.2009 16:45
умееш да разказваш доброто, много. Стана ми едно такова усмихнато...Благодаря ти , Нел!
цитирай
8. mamas - Прекрасна приказка!
05.06.2009 18:00
"Всичко си е вътре в нас, а какво ще събудим-топлото и светлото или студеното и мрачното зависи от нас самите!"
Ще допълня - зависи и от хората край нас. Ти си такъв човек!
цитирай
9. elineli - Перманентно
09.06.2009 14:14
пристрастена към приказки съм:)))Нахрани детето в мен.Мило ми стана и красиво.Благодаря :)))
цитирай
10. nellka - Бенитка, за доброто трябва да се говори
09.06.2009 14:35
с всички средства!
ти също го правиш превъзходно, бих казала, че с удоволствие се уча от теб :))
цитирай
11. nellka - Мамас, трогваш ме!
09.06.2009 14:38
разбира се, че зависи и от хората покрай нас и ако можем поне един на ден да зарадваме, да усмихнем, да го стоплим... значи не живеем напразно :))
Благодаря ти!
цитирай
12. nellka - Ели, благодаря ти!
09.06.2009 14:39
и още ти благодаря, че си съхранила детето в себе си, знам че не е лесно :)))
нали и аз си го пазя моето малко момиченце, вътре в мен
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: nellka
Категория: Лични дневници
Прочетен: 706435
Постинги: 357
Коментари: 1958
Гласове: 5279
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930