Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.04.2008 07:59 - За доматите
Автор: nellka Категория: Други   
Прочетен: 1634 Коментари: 11 Гласове:
0



Обичам да ходя на пазар. За кооперативния става дума. Чувствам се някак изгубена измежду многото хора, сергиите, плодовете, зеленчуците… и в същия момент и някак специална. Ами да. Нали аз съм този, който избира, а не се налага да го избират… Обикновено фиксирам с погледа си само това, което ме интересува и ако някой пет минути по-късно ме попита каква е цената на зелето… ще се усмихвам смутено: Ами не знам. И откъде да знам. Точно днес не търся зеле.
Защо казвам това? Защото днес е някак по-различно. Днес виждам всичко.
Съзирам го отдалеч. Единственото, по което мога да го позная от пръв поглед, е стойката, онова особено изпъване на гърба. Дали защото толкова дълго тренираше шпага, или заради нещо генно заложено(баща му имаше същата стойка), но това, само това е останало от онова красиво сивооко момче с разветия перчем…
Нещо трепка в сърцето ми. Сигурно е онова малко местенце, което той си е запазил преди много години. Мястото на специалния мъж. Моята първа любов. Резерве! И тук се сещам за онези ресторанти… влизаш, а на всяка маса стои табелка… всъщност няма никой, само запазени места.
Вървя към сергията, на която продава той, а в главата ми хаотично се въртят безброй въпроси: Какво прави тук? Имаше добър бизнес, а това…? Защо е толкова състарен? Защо е толкова тъжен? Защо…? Защо…? Поне двадесетина въпроса, които няма да му задам, но…
Времето за бързия предварителен размисъл свърши. Пред него съм. Усмихвам се.
- Какво обичате, моля. Доматите са български, а салатите ги докараха преди час… Господи! Хубава си! – някакво огънче пробяга за миг в очите му… Не съм те виждал… Господи! За теб не важат ли годините?
- Здравей. Важат. Остаряваме бавно. И аз се радвам да те срещна след… не се лъжа, минаха двадесет от последния път когато пихме по кафе… точно в седмицата преди твоята сватба.
- Да. Вече ги нямаме за нищо десетилетията… Казвай какво става с теб? Чух, че работиш все още на старото място и изобщо… чувам все добри неща. Щастливо омъжена, детето пораснало, хванало си хляба в ръцете… Аз не мога да се похваля със същото…
Тук очите му стават толкова светло сиви, а бръчките толкова дълбоки, че отклонявам за миг погледа си. Не искам да виждам онова ангелско лице, което е в спомените ми, обезобразено от годините и несгодите.
Казвам само тихо:
- Недей…
Всъщност знам за някои периоди от живота му. Особено се интересувах онези първите, седем години след нашата раздяла. После… после се срещнахме случайно, имаше и още една среща. Тя … не беше случайна и… тогава осъзнах, че помня друг човек или… или си бях създала идол? Не знам, но знам, че след втората среща, вече нямах желание да съм близо до него. Исках си кумира, а не реалния човек. Предпочитах спомена… Нашите пътища се бяха пресекли преди години. Нямаше да се получи втора пресечна точка.
Сега стоеше срещу мен толкова близо и в същото време толкова далече, че сякаш съм го познавала в друг един живот…
- Прощавайте, доматите български ли са?
Гласът идва зад гърба ми е е най-приятното нещо, което може да ми се случи точно в този момент. Измъква ме от неловкото положение, а може би не само мен?
- Дамата ще иска ли нещо? – въпросът е към мен.
- Не. Не. Аз всъщност търся… оглеждам се да видя какво няма на сергията,а да ми послужи като извинение… Аз всъщност все още оглеждам. Радвам се, че те видях! И… лека работа и приятна вечер!
- Приятна… и на теб! – гласът му звучи някак тихо, прекалено тихо и тъжно… Или просто на мен така ми се струва…
- Кажете, моля! Да, доматите са български, а салатите…




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. benra - Nel,
21.04.2008 09:59
познат спомен, който реалността убива.Поздрави!
цитирай
2. анонимен - Нел, радвам се, че те има!
21.04.2008 10:30
Бях потресена от това, което се случи в Subtle-bg
намразих пишещите там.
Днес открих блога ти и ще пия едно малко поради таза причина.
Пиши, момиче!
цитирай
3. nellka - Да, Бени!
21.04.2008 12:06
макар, че не бих го нарекла убийство.
Минало-свършило(измислям си времена :)))
цитирай
4. nellka - анонимен
21.04.2008 12:09
:))) ох, не го раздавай толкова сериозно, моля те!
минало-свършено(сега вече уцелих времето)
и омраза... аз не умея да мразя. Безсмислено чувство е!
Наздраве!
Пиша де, ама не ми остава време. Скоро, много скоро ще имам повече.
Наминавай щом те кефя! :))))))))
цитирай
5. анонимен - Обичаш ли този мъж все още?
21.04.2008 12:52
Любопитно ми .
цитирай
6. nellka - Помня го.
21.04.2008 12:54
Помня всички чудесни мигове с него от онези три години, в които бяхме непрекъснато заедно :)))
цитирай
7. анонимен - :)
22.04.2008 12:56
Що бе? Те не са спирали да си говорят, доколкото съм забелязала.
цитирай
8. nellka - анонимен 7
22.04.2008 13:09
не те разбирам, скъпи ми госте!
цитирай
9. анонимен - 7 отново
22.04.2008 23:51
Говорех на 2. Надявах се да погледне в съседния двор, където все още всичко си е на мястото.
цитирай
10. анонимен - анонимен7
23.04.2008 08:38
Разочарована съм от онова място, от позьорството и фалша. Ако бяха такива, каквито се представят, щяха да бойкотират форума. Решението беше върхът на безумието, а те се съгласиха с него.
Нел, извинявай! Ти решаваш, но исках да знаеш, че поне на някого не му е добре от идиотията, която се разигра в един сайт с големи претенции.
цитирай
11. nellka - Анонимен 2 и 7
23.04.2008 08:47
Много моля да прекратите дебата.
Имам право на избор и съм го направила.
Не искам да включвам модерация тук, защото съм отворена за всички, но не е коректно да разговаряте за нещо, което не касае поста ми!
Още веднъж: Моля, престанете!!!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: nellka
Категория: Лични дневници
Прочетен: 706566
Постинги: 357
Коментари: 1958
Гласове: 5279
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930